Тим хто носить окуляри, доводиться приділяти увагу цьому необхідному для них аксесуару. Але окуляри вимагають не просто догляду, а грамотної турботи і уваги до себе. Отже, як доглядати за окулярами?
Щоб окуляри служили вам довго, слід правильно доглядати за ними.
Ось кілька рекомендацій по догляду за окулярами:
- завжди акуратно знімайте окуляри, притримуючи їх за дужки.
- Якщо окуляри вам трохи широкі, не можна самостійно намагатися зігнути дужки до необхідного розміру.
- Стежте за станом скелець: їх чистота має велике значення. Не можна витирати окуляри майкою, ганчіркою, носовою хусткою - якщо річ має забруднення, ви можете подряпати скельця.
- Щоб уникнути появи подряпин також не можна класти окуляри лінзами вниз: окуляри слід прибирати тільки у футляр. Якщо можливості прибрати окуляри у футляр немає, то класти окуляри треба тільки на дужки.
- Іноді окуляри вимагають миття. Мити їх можна акуратно теплою водою з невеликою кількістю мила. Щоб вичистити місце між стиком лінзи та оправи, можна скористатися м'якою щіточкою.
При дотриманні даних умов окуляри прослужать вам досить довго, але не забувайте, що змінювати їх все одно доведеться. Робити це рекомендується один раз на два - три роки.
1. Фіксуємо голову дитини так, щоб могли рухатися тільки очі. На витягнутій руці стисніть долоню в кулак. На широкій амплітуді рухайте кулаком: праворуч, ліворуч, угору, вниз. Потрібно невідривно стежити за кулаком очима.
2.У великій кімнаті станьте біля стіни і не повертаючи голови, швидко переведіть погляд із правого верхнього кута кімнати в лівий верхній, із лівого нижнього у правий нижній. Бажано повторити 10-20 разів.
3. Ноги на рівні плечей, руки на поясі, повертайте голову праворуч і ліворуч (поглядом стежте за рухами). Бажано повторити 10-20 разів.
4. Дивіться на яскраве світло протягом трьох секунд, після чого затуліть очі рукою і дайте їм відпочити. Повторіть 3-5 разів.
5. Широко розплющіть очі, сильно їх примружте, заплющіть. Повторіть 10-15 разів.
6. Подивіться у вікно на далеку відстань, уважно розгляньте якийсь предмет, переведіть погляд на долоню своєї руки. Повторіть 15 разів
ВСЕБІЧНИЙ РОЗВИТОК ПРАВИЛЬНОГО МОВЛЕННЯ Мабуть кожну родину, де росте малюк непокоїть питання, як забезпечити повноцінний розвиток дитини в дошкільному віці вцілому, та мовленнєвий розвиток зокрема.
|
Мета артикуляційної гімнастики – розвиток рухливості органів мовленнєвого апарату, відпрацювання правильних, повноцінних рухів артикуляційних органів необхідних для правильної вимов звуків. Для того, щоб розвинути рухливість органів артикуляційного апарату, тренувати й укріпити м’язи щок та язика небхідно обовязково давати дитині жувати такі продукти, як: - скоринки хліба; - сухарики; - сушені фрукти (чорнослив, курагу, ізюм); - тверді фрукти (яблуко, груша); - тверді овочі (морква, огірок); - шматочки вареного м'яса. Артикуляційну гімнастику бажано проводити щоденно, відводячи на неї від 5 до 15 хвилин, в залежності від віку дитини. Не перевантажуйте дитину, не вимагайте від неї виконання всіх вправ під час одного заняття. Перед початком роботи Вам необхідно показати дитині вправу та пояснити її виконання. Для того, щоб дитини проявила цікавість до артикуляційної гімнастики, її слід проводити в ігрові формі. Наприклад: “Язичок живе у своєму будиночку – ротику. Як і в будь-якому будинку у ньому теж є свої дверцята – це губи і зуби. Подивись, як я можу відчиняти і зачиняти дверцята у своєму будиночку, а тепер спробуй ти. Язичок дуже веселий і любить перетворюватися на різні речі (вправи “Лопаточка”, “Чашечка”, “Голочка”, “Трубочка”, “Гірка”). А ще він, як і всі діти любить гратися - гойдатися на гойдалці вгору-вниз, вгору - вниз (вправа “Гойдалка”), грати в хованки (вправи “Змійка”, “Годинник”). Та, мабуть, як і ти він великий ласун, любить поласувати чимось смачненьким (Вправа “Смачне варення”). А як швидко він вміє скакати на конячці (Вправа “Конячка”)!” 1.„Лопаточка”. Широкий язик висунути, розслабити, покласти на нижню губу. Слідкувати, щоб язик не тремтів. Утримувати 10-15 с. Не відриваючи язик від піднебіння сильно відтягнути вниз нижню щелепу. Зробити 10-15 разів. На відміну від вправи „Конячка” язик не повинен відриватися від піднебіння. 12. „Змійка”. Рот широко відкрити. Язик сильно висунути уперед, напружити, зробити вузьким. Вузький язик максимально висунути вперед та заховати у глиб рота. Рухати язиком в повільному темпі 10-15 разів.
|
Формування правильної вимови у дітей - це складний процес, дитині потрібно навчитися керувати своїми органами мовлення, сприймати зверненне до неї мовлення, здійснювати контроль за мовленням оточуючих та власним. В роботі з дітьми (а особливо з тими, що вже мають порушення мовлення) велику увагу необхідно приділяти розвитку функції дрібних м’язів рук. Рухи рук тісно пов’язані з мовленням, вони є одним з факторів його формування. Зв’язок рухів руки з мовленням був відмічений ще в 1928 році. Пізніше, на основі спеціально проведених дослідів було висунуто думку про те, що рухи пальців рук стимулюють розвиток центральної нервової системи і прискорюють розвиток мовлення дитини. координації рухів та ін. - Розминати пальцями пластилін, глину. Важливою частиною роботи з розвитку дрібної моторики є пальчикова гімнастика. Ці ігри дуже емоційні, їх можна проводити повертаючись з дитячого садка, сидячи в черзі до лікаря, у транспорті та, звичайно, вдома. Вони дуже захоплюючі і сприяють розвитку мовлення та творчої діяльності. “Пальчикові ігри” начебто відтворюють реальність навколишнього світу – предмети, тварин, людей, їх діяльність, явища природи. В ході “пальчикових ігор” діти, повторюючи рухи дорослих активізують моторику рук та мовлення. Моя сім’яЦей пальчик – мій дідусь, ХованкиПальці в хованки всі грались СорокаСорока білобока ЗайціСкаче зайчик перший Соління капустиМи капусту порубали, Коза і козенятаІде коза рогата, ЗамокНа дверях замок висить, |
на 2015 – 2016 навчальний рік
№ з/п | Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальний | Примітка | |
1 | Забезпечити наявність нормативно – правових документів, науково – методичної літератури, програм та методичних рекомендацій з питань роботи консультативного центру | впродовж року | директор, керівник консультатив -ного центру Юр‘єва Л.В. | ||
2 | Провести облік дітей з порушеннями зору від народження до 7 років, які виховуються в умовах сім ї | вересень 2015 р. | медсестра- ортоптистка Філатова Н.О. | 1 раз на рік | |
3 | Створити банк даних дітей, які мають зорові порушення із зазначенням діагнозу | вересень жовтень 2015 р. | вчитель - дефектолог Крючко О.С. | індивідуаль-ні картки соціально- педагогічно-го супроводу | |
4 | Здійснювати соціально-педагогічний патронат сімей, які мають дітей з порушеннями зору | впродовж року | спеціалісти консультатив - ного центру | ||
5 | Проводити роботу серед батьків які мають дітей з порушеннями зору та громадськості щодо необхідності здобуття дітьми дошкільної освіти | впродовж року | спеціалісти консультатив - ного центру | ||
6 | Ознайомити батьків з річним планом роботи консультативного центру і залучити їх до спільної діяльності | вересень 2015 р. | вчитель - дефектолог Крючко О.С. | інформація на сайті НВК | |
7 | Провести медичне та соціальне анкетування батьків дітей, які потребують допомоги спеціалістів консультативного центру | впродовж року | вчитель – дефектолог Крючко О.С. | ||
8 | Провести засідання спеціалістів консультатив- ного центру: - визначення завдань з організації психолого – педагогічної допомоги батькам, або особам, які їх замінюють; - аналіз роботи консульта- тивного центру | вересень 2015 р. травень 2016 р. | директор, керівник консультатив -ного центру Юр‘єва Л.В. | ||
9 | Організувати роботу з надання відповідей на звернення батьків за телефоном або електронною поштою | впродовж року | фахівці консультатив-ного центру | згідно режиму роботиконсульта-тивного центру | |
10 | Провести консультацію для батьків « Вплив розвитку моторики на розвиток мовлення дитини з порушеннями зору.» | жовтень 2015 р. | вчитель-логопед Крамаренко Т.В. | інформація на сайті НВК | |
11 | Провести батьківський всеобуч «Організація розвивального середовища дитини з порушеннями зору вдома» | жовтень 2015 р. | вчитель – дефектолог Крючко О.С. | ||
12 | Провести консультацію для батьків « Психологічні особливості адаптації дітей з порушеннями зору до дошкільного закладу» | листопад 2015 р. | практичний психолог Ланіна В.В. | інформація на сайті НВК | |
13 | Оформити тематичну папку з консультаціями на допомогу батькам « Діти з особливими потребами. Особливості взаємодії. » | грудень 2015р. | практичний психолог Ланіна В.В. | ||
14 | Підготувати усний журнал з проблеми: «Найпоширеніші захво- рювання очей в дитячому віці.Основні напрямки корекції зору» | листопад 2015 р. | вчитель – дефектолог Крючко О.С. лікар-офталь- молог,медичні сестри- ортоп- тистки | ||
15 | Провести консультацію для батьків: « Організація раціонального харчування дітей вдома для покращення зору» | грудень 2015 р. | медична сестра старша Кривенко О.М. | ||
16 | Провести консультацію «Як визначити зір дитини в домашніх умовах» | січень 2016 р. | вчитель – дефектолог Карпець С.П. | ||
17 | Залучити батьків до корекційно - виховного процесу через участь у заходах : | ||||
- День здоров‘я - День знань - Свято осені - День людей з особливими потребами - День Білої тростини - День громадського огляду - Перегляд вистав за участю вихованців комплексу - Свято « Прощавай садок дитячий - здрастуй , школо!» | вересень 2015 р вересень 2015 р жовтень 2015 р грудень 2015 р жовтень 2015 р квітень 2016 р. квітень 2016 р. травень 2016 р. | інструктор з фізкультури Ткаченко А.П. музичний керівник Отенко Л.В. музичний керівник Отенко Л.В. практичний психолог Ланіна В.В. практичний психолог Ланіна В.В. вчитель – дефектолог Крючко О.С. вихователі дошкільних груп музичний керівник Отенко Л.В. | |||